Trafikinformation

  • Trafiksituationen.nu 
    Kan du använda för att planera en resa eller ta reda på hur trafiksituationen ser ut för närvarande.
  • parkeringgoteborg.se 
    Har information om all kommunal parkering.
  • Ta dig fram – samarbete mellan TRV, FK och Västtrafik 
    För dig som är trafikant eller resenär och behöver veta vad som händer i Göteborgsregionen och hur trafiken påverkas på lite längre sikt.
  • Nystart 
    Här kan du se vilka vägarbeten som planeras och utförs samt av vem.
  • För liv och rörelse 
    Göteborgs Stad Trafikkontoret arbetar på uppdrag av politiken med att öka det hållbara resandet i staden. 
  • Västsvenska paketet 
    Visar en mängd olika projekt och objekt. På den här sidan kan du se avslutade, påbörjade och planerade projekt.
  • Västlänken 
    Här kan du läsa om Västlänken; en järnväg i tunnel under centrala Göteborg som ger staden genomgående pendel- och regiontågtrafik.

 

Nyheter

Visa alla...
02 Feb

Årets företagare 2017 i Göteborgs innerstad

Under en kick-off i Chalmersska huset tillsammans med hundra företagare Inom Vallgraven delade Innerstaden Göteborg ut Årets Guldkrona till bästa butik, restauratör och tjänsteföretag. 

29 Nov

Samverkan i innerstaden ger lysande resultat

Centrumorganisationen Innerstaden Göteborg projektleder för sjunde året i rad julbelysningen Inom Vallgraven. Julbelysningen som hänger uppe till och med sista veckan i januari är en stor mysfaktor och glädjespridare under den mörkaste tiden på året för såväl boende, besökare och arbetande i innerstaden.

28 Nov

Det snöar i Brunnsparken på torsdag!

Just nu dekoreras Brunnsparken både högt och lågt. Granris, vinterplanteringar och ljusslingor ska lysa upp vintermörkret och göra det trivsamt för alla som rör sig i området. Julstaden smygstartar i Brunnsparken.

Aktiviteter

Visa alla...
09 May

Ge kunden ett bemötande av världsklass, öka er försäljning och förstärk varumärket

Värdet i ett varumärke, i konsumentledet, ligger framförallt i hur många kunder som blir trogna, som man skapar en relation till och som vill komma tillbaka. Trots att det kostar otroligt mycket att få en kund över tröskeln, är det vanligt att servicesystem, personal och andra faktorer istället motverkar kundens vilja att återkomma.