Innerstaden Göteborg AB

Innerstaden Göteborg är ett icke-vinstdrivande centrumledningsbolag som ägs av Köpmannaförbundet och Fastighetsägarna GFR.
Innerstaden Göteborgs uppdrag är: ”Att genom samverkan med övriga aktörer tillsammans stärka och utveckla innerstaden som en attraktiv mötes- och handelsplats i regionen – vilket också bidrar till staden Göteborgs och regionens positiva utveckling.”
Inom bolaget samarbetar fastighetsägare, butiker, hotell, restauranger, kaféer, salonger, serviceföretag, banker, bostadsrättsföreningar, kulturorganisationer och andra aktörer i eller med anknytning till Innerstaden Göteborg. Bolaget har ett flerårigt samarbetsavtal med Göteborgs Stad, nära samarbeten med Göteborg&Co, Business Region Göteborg och angränsande cityorganisationer som Nordstan, Avenyföreningen, Haga och Linné.

Styrelse

Personal

Handlingsplan

Nyheter

Visa alla...
02 Feb

Årets företagare 2017 i Göteborgs innerstad

Under en kick-off i Chalmersska huset tillsammans med hundra företagare Inom Vallgraven delade Innerstaden Göteborg ut Årets Guldkrona till bästa butik, restauratör och tjänsteföretag. 

29 Nov

Samverkan i innerstaden ger lysande resultat

Centrumorganisationen Innerstaden Göteborg projektleder för sjunde året i rad julbelysningen Inom Vallgraven. Julbelysningen som hänger uppe till och med sista veckan i januari är en stor mysfaktor och glädjespridare under den mörkaste tiden på året för såväl boende, besökare och arbetande i innerstaden.

28 Nov

Det snöar i Brunnsparken på torsdag!

Just nu dekoreras Brunnsparken både högt och lågt. Granris, vinterplanteringar och ljusslingor ska lysa upp vintermörkret och göra det trivsamt för alla som rör sig i området. Julstaden smygstartar i Brunnsparken.

Aktiviteter

Visa alla...
09 May

Ge kunden ett bemötande av världsklass, öka er försäljning och förstärk varumärket

Värdet i ett varumärke, i konsumentledet, ligger framförallt i hur många kunder som blir trogna, som man skapar en relation till och som vill komma tillbaka. Trots att det kostar otroligt mycket att få en kund över tröskeln, är det vanligt att servicesystem, personal och andra faktorer istället motverkar kundens vilja att återkomma.