Medlemsaktiviteter

Här kan du som medlem boka dig för Innerstaden Göteborgs frukostföreläsningar och utbildningar.

27 Feb

Content Marketing – storyns makt

Tid: 27 Feb, kl 07:30 Plats: Östra Larmgatan 16 , 411 07 Göteborg

Välkomna till utbildningen då du lär dig om Content Marketing, idag en viktig komponent i dagens marknadsföring. Vi lär dig skapa affärsnytta med målgruppsanpassat, regelbundet och engagerande innehåll. Content Marketing används för att stärka varumärket, driva försäljning och bygga lojala relationer.

07 Mar

GDPR – ersätter den svenska personuppgiftslagen (PuL)

Tid: 07 Mar, kl 08:00 Plats: Östra Larmgatan 16 , 411 07 Göteborg

Det är mycket prat om GDPR – den nya lagen som medför en hel del förändringar vad gäller behandling av personuppgifter. Företag som bryter mot reglerna riskerar böter på upp till det högsta av 4 % av omsättningen eller 20 miljoner euro. Lagstiftningen som blir allt viktigare behöver alla ha grundläggande kunskap om. Missa inte denna halvdagsutbildning då du lär dig grunderna i lagstiftningen.

11 Apr

Låt oss hjärtsäkra Göteborg tillsammans med HLR

Tid: 11 Apr, kl 08:00 Plats: Avenyn 33, våning 3 , 411 36 Göteborg

Hjärt- och Lungräddning (HLR) – en kunskap som kan göra skillnad i en nödsituation. Lär dig rädda liv och få en säkrare arbetsplats där alla vet vad man ska göra om något oförutsett händer.

12 Apr

Låt oss hjärtsäkra Göteborg tillsammans med HLR

Tid: 12 Apr, kl 08:00 Plats: Avenyn 33, våning 3

Frukost: serveras från 7.30 Hjärt- och Lungräddning (HLR) – en kunskap som kan göra skillnad i en nödsituation. Lär dig rädda liv och få en säkrare arbetsplats där alla vet vad man ska göra om något oförutsett händer. Innehåll: Under detta tillfälle lär du dig teoretiskt och praktiskt hur du genomför HLR (Hjärt- och Lungräddning) och […]

09 May

Ge kunden ett bemötande av världsklass, öka er försäljning och förstärk varumärket

Tid: 09 May, kl 08:00 Plats: Östra Larmgatan 16 , 411 07 Göteborg

Värdet i ett varumärke, i konsumentledet, ligger framförallt i hur många kunder som blir trogna, som man skapar en relation till och som vill komma tillbaka. Trots att det kostar otroligt mycket att få en kund över tröskeln, är det vanligt att servicesystem, personal och andra faktorer istället motverkar kundens vilja att återkomma.